5 Eylül 2019 Perşembe

BODRUM'UN YENİ NESİL KÜTÜPHANESİ: ZAİ BODRUM!



Zai 'nin en meşhur yeri olduğunu söyleyebilirim.


Uzun süredir mekan, keşif önerisinde bulunmuyorum çünkü her gün bir yer açılıyor ve hepsi de birbirinin aynısı ya da benzeri mekanlar... Doğal olarak içimden paylaşmak gelmiyor. Ama bu yaz Bodrum'da harika bir yer keşfettim. Benim için aslında geç bir keşif bile sayılabilir. Her yaz Bodrumda olup, kitaplara düşkün, kahve sever biri olarak geç kalınmış  bir keşif olduğunu düşünüyorum. Ama geç olsun, güç olmasın diyerek sizlere bu harika yeri Bodrum'un Yeni Nesil Kütüphanesi Zai Bodrum'u tanıtmak istiyorum.



Şu sıralar fazlaca popülerleşti ama Bodrum'da yaşayan ya da yaz tatilini bu belde de geçirenler için harika bir soluklanma, karmaşadan,sesten, kalabalıktan uzaklaşma yeri. Konacık'ta zeytin ağaçlarının arasında yeşilin tonlarının sizi karşıladığı huzur kütüphanesi resmen. Yer tam olarak Konacıkta ama navigasyonla daha bir karışık gelmişti ta ki çıkınca karşımda Avenue Bodrum'u görene kadar:)



 Fikrin sahibi Derya Büyükkuşoğlu, hayalini eşiyle paylaşıyor ve bu sevimli yeri hayata geçiriyorlar. İyi ki de geçiriyorlar. Sanki yıllardır böyle bir yeri bekliyormuşum, çok sevindim. Günümüzde her şeye digital ortamlardan ulaşmak mümkün.Her şey bir tık yakınımızda ya da uzağımızda ama aslında daha çok uzağımızda. Elbette bu çağda bilgiye ulaşmak çok daha kolay ve zahmetsiz. Daha hızlı ve pratik ama o bilgiyi araştırma, özellikle bir kitaba dokunma duygularından çoğu zaman mahrum kalıyoruz. Bu bir seçim belkide aksi yönde düşünenlerinizde olacaktır. Bu sadece benim fikrim ben de hissettirdikleri:))









Zai'de büyük bir kütüphane var. Siz istediğiniz kitabı seçerek, burada kahve kokusu eşliğinde okuyup, keyifli zaman geçirebiliyorsunuz. Okuma köşeleri ayrıca çok hoşuma gitti. Burada saatlerce kalabilirim ki öyle de yaptım. İsterseniz bilgisayarınızı alıp, geniş bahçesinde çalışıp, huzura kavuşabilirsiniz. Bu arada Zai'ye 12 yaş üstü çocuklar alınıyor, yani mekan sesizlik, dinginlik ve kitaplar üzerine kurulduğu için bana itici ya da eleştirilecek bir şey gibi gelmedi. Bence her yerde insanların kitaplarla yaşayabileceği bu tarz yerlere ihtiyaç var. Ben kitap okuyayım, yanında kahve ve  fonda dinlendirici bir müzik ve tabiatın güzelliklerini içime de çekeyim diyorsanız e bir de Bodrum'daysanız Zai Bodrum sizleri çağırıyor.




0 yorum:

Yorum Gönder