5 Şubat 2017 Pazar

PORTO YEME İÇME REHBERİ

                                                 Porto'da Yeme, İçme Rehberi

Portonun geleneksel bir sürü yemeği olduğu kadar tatlıları da çok meşhur hatta tatlılarının daha dikkat çektiğini ve ünlendiğini söyleyebilirim. Burada özellikle pastaneleri ayrı ayrı geziyorum. Eğer sizin de Porto'ya gelme planlarınız varsa bu lezzetlerin adını çokça duyacaksınız.

Pastel de Nata
 

Porto'nun meşhur geleneksel tatlısı Pastel de Nata. Aslında en önemli özelliği tatlının üzerine yapılan sosu ve bu yüzden yediğiniz yerlere göre farklılıklar gösterebiliyor. Mesela Lizbon'da Belem pastası olarak biliniyor. Sos olarakta Portodakinden daha farklı bir sos kullanılıyormuş. Ben biraz bizdeki milföy tatlısına benzettim hatta bizdeki boyozada benzetenler var. Lezzetli ve güzel bir tatlı. Portekiz'e geldiğinizde denemeniz gereken lezzetlerden.




Francesinha
     


Porto'nun meşhur yemeği. Buraya daha geldiğim ilk günlerde adını duymaya başladım. İlginç bir yemek. Aslında orjinalinde Domuz eti kullanılıyor, Ekmek üzerine bir kaç kat domuz eti, kaşar peyniri ve üzerine yumurta kırılıyor. Alt taraflarına ise domates sosu ve patates kızartması ekleniyor ve sıcak servis ediliyor. Ama ben domuz eti yemediğim için sadece ekmek ve kaşar ikilisinden oluşan bir francesinha denemiş oldum. Yani domates sosu ve patates kızartması da vardı ama bana biraz yavan geldi. Domuz eti dışında et seçeneği olsa daha iyi olabilirdi. Bilemiyorum domuz eti yemiyorsanız size de yavan gelebilir.

Palmiers


Yine Porto'da sıkça gördüğüm tatlılardan biri olan Palmiye tatlısı. Sanırım milföy hamurunu boş sarıp, üzerine şeker döküyorlar. Bütün pastanelerde ve marketlerde paketlenmiş kutularda satılıyor. Ve sabah kahvaltılarında kahve ile tüketiyorlar. Ben sevdim palmiers'i, hafif bir tatlı.
Bacalhau



Portekiz'in  diğer meşhur yemeği Bacalhau. Porto'da en sevdiğim lezzet oldu kendisi. Aslında bacalhau sıcak balık köftesi. Yağda kızartılıyor ve Marino balığı ile yapılıyor. İçli köfte gibi ya da yuvarlak şekillerde hazırlanıyor. Hazırlanırken içine Porto şarabı da ekleniyormuş.  Zaten ilk anlatıldığında hoşuma gitmişti. Neredeyse tüm balık restoranlarında ve marketlerde satılıyor. Eğer balık seviyorsanız denemeniz gereken lezzetlerden.

Bola de Berlim (Berlinli)


Yine Portekiz'deki bir çok pastanede denk gelebileceğiniz bir tatlı olan Berlinli, içi yumurta sarınsından yapılmış kremalı halka tatlısı.


Bola Rei (Kral Kek)


Portekiz`in meşhur Cristmas kekidir. Christmas dönemi boyunca yenen bu keke, ben de çok rastladım. Özellikle marketlerde paketlenmiş olarak, pastanelerde ve cafelerde. Kral tacına benzer, üzeri şeker ve kuru meyvelerden oluşur. Ayrıca Portekizli aileler bu keki pişirdiklerin de ortasına bir hediye yerleştirirler ve kim bu hediyeyi bulursa o kişiden bir sonraki yılın kekini almasını ya da yapmasını beklerler.

Churros


Aslında İspanyol tatlısı olarak bilinse de Portekiz'de de meşhurdur. Yanına nutella veya çikolata sosla servis ediliyor. Özellikle festival dönemlerinde seyyar stantlar kuruluyor ve Churros satılıyor. Benim hoşuma gitti, lezzetli bir tatlı ayrıca bizdeki halka tatlısına benzer tek farkı şerbetinin olmaması ve hamurunun daha yumuşak olmasıdır.


Amor 


Porto'nun meşhur kurabiyesi tam adını malesef bilmiyorum ama Amor  aşk kurabiyesi olduğunu hatırlıyorum. Açıkcası ben çok sevemedim yine içinde yoğun bir yumurta sarısı tadı var. Biraz bezeye de benziyor. Ben Gaiada kurulan yeme içme standında tatmıştım.

Majestic Cafe

Santa Catarina caddesinde bulunan Meşhur Majestic Cafe. Tarihin bilinen en eski ve en güzel cafelerinden biri. Önceleri Elit Cafe olarak açılmış haliyle elit kesime hitap ediyormuş sonraları turistlerin uğrak noktası haline gelince Majestic Cafe olarak isim değişliğine uğramış. E haliyle burada içeceğiniz bir kahve ve nata diğer yerlere oranla daha pahalı. Ama otantik iç dizaynıyla da insanı büyülüyor.



Portekiz Çikolatası

 Portekiz'in şüphesiz en meşhur tatlısı nata ve devamında gelenlerde yukarı da bahsettiklerim fakat çikolataları da hem lezzetiyle hem de özel ambalajlarıyla ilgimi çekti bahsetmeden geçmek istemedim. Burada bulunduğum süre boyunca çok çikolata yedim. Elbette Dünyanın en güzel çikolataları değil de ama açıkçası beni tatmin etti.




Porto Pastaneleri

Genelde hepsinin iç malzemesi birbirine benzese de Porto tatlı yönünden çok çeşitlilik sunuyor insana. Buradan özellikle tatlıları yönünden memnun ayrılacağınızı düşünüyorum. Pastanelerde çok çeşit var. Kurabiyeleri, turtaları ve özellikle de natası ile benim için unutulmaz. Belki eleştirilebilecek tek yanı pastanelerinde hiç tuzlu bir şeylerin satılmıyor olması. Sanırım burada yemek ve tatlı arada atıştırmak isteyeceğiniz bir poğaça veya tuzlu bir şeyler bulmanız mümkün değil. İki ay boyunca çok araştırdım fakat hiç denk gelmedim.








0 yorum:

Yorum Gönder