5 Şubat 2017 Pazar

PORTO ÇARŞI PAZAR DOLAŞMACA


Merca do Bolhao Market


1914 yılında kurulan Bolhao, sokak pazarlarının kapatılmasıyla şehrin tek ve en büyük kapalı pazarı haline gelmiştir. Burada taze meyve, sebzeden, hediyelik eşyaya, taze çiçeklere kadar pek çok şey satılmakta. Özellikle de turistlerin ilgisini çekmekte. Ben de Porto şehir merkezine her gittiğimde buraya uğruyorum. İlk zamanlar alışveriş için gidiyordum sonrasında sadece pazarda gezmekten keyif almaya başladığım için gitmeye devam ettim. Burada satılan hediyelik eşyalar vs diger dükkanlara oranla daha ucuz. Üstelik indirim yapma konusunda cömertler. Mesela magnet( buzdolabı süsü) 1 euro havlular yine 1 Euro.


 





Aşağıdaki fotoğrafta gördüğünüz çantalar ve cüzdanlar Portekiz'e özgü ve Çok popüler. Siz de Portekiz'e geldiğinizde her yerde bu çantalardan göreceksiniz. Fiyatları değişmekle birlikte genelde çantalar 20euro civarı , cüzdanlar ise 5-10euro arasında değişmekte.

Tezgahlardaki renk cümbüşü çok hoşuma gidiyor. Portekize özgü çanta ve cüzdanlar en çok satılan ürünlerden
 



Bu Pazar'ı  bence en özel kılan şey taze sebze, meyve ve çiçeklerin satılıyor olması. Özellikle meyvelerinden tatmalısınız. Ayrıca pazarda şarap da satılmakta. Güzel kutularlarda satılan bu şaraplardan sevdiklerinize götürebilirsiniz. Ayrıca satıcılar çok güler yüzlü hemen yanınıza gelip yardımcı olmaya çalışıyorlar. Çoğu ingilizce bilmemesine rağmen anlaşabiliyorsunuz. Ya da hemen ingilizce bilen birini çağırıp size yardımcı olmaya çalışıyorlar. Ayrıca yine Portekiz´in simgesi haline gelmiş olan horozlardan da satın alabilirsiniz. 



 
Santa Catarina caddesine çok yakın olan Bolhao Market hafta içi 07.00 ve 17.00 saatlei arası açık, Cumartesi günleri saat 13.00 e kadar. Pazar günleri ise kapalı.
 
Riberia Pazar



Aslında başlığa ne yazsam bilemedim yani bu pazarın adı yok sanırım Riberia çarşısına kurulduğu için böyle yazdım. Nehir kenarına kurulmuş olan bu pazar aslında birkaç tezgahtan oluşuyor. Turistlik bir yerde kurulduğu için pazar da genellikle turistler geziniyor. Buradan da uygun fiyatlara masa örtüleri, havlu vs alabilirsiniz. Genelde hep kurulu oluyor sadece resmi tatillerde ve özel günlerde kurulmuyor. 

2. El Pazarı



Bir arkadaşım sayesinde öğrendim ve sanırım Porto`ya daha geldiğim ilk günlerde bu pazara gittim. Temiz kullanılmış ürünler bu pazarda satılıyor. 80`ler de 90`lar da popüler olan bir çok şeyi bu pazarda bulamanız mümkün. Mesela sanal bebekleri gördüğümde çok şaşırmış aynı zaman da çok da hoşuma gitmişti çocukluğumun oyuncağını görmek. Burada şaşıracağınız aslında çok şey var. Eski fotoğraf makinaları, telefon, eski biblolar, kitaplar, oyuncaklar, giyim ürünleri ve daha aklınıza gelebilecek olan bir sürü şey. Hepsinin fiyatı çok uygun. 50 cent´e gömlek alabilmeniz bile mümkün. Ayrıca pazarlık da yapabilirsiniz. Ama buna çok gerek de yok çünkü fiyatlar inanılmaz derecede uygun. Ben 4 euro'ya kot ceket aldım ve burada çok da kullandım. Özellikle saatler çok ilgimi çekmişti. Bu pazarda gezerken kendimi vintage bir mağaza da  gezer gibi hissettim. 





Cumartesi ve pazar günleri sabah erken bir saatte kuruluyor 13.00 de toparlanıyor. Biraz erken kalkıp gitmeniz gerekiyor. Porto şehir merkezine de çok yakın yarım saatte yürüyerek ulaşabilirsiniz.






Üniversite Binasinin Yani
Bir diğer sevdiğim pazar ise Porto Üniversite binasının yanında, nostaljik tramvayların kalkış noktasına kurulmuş olan pazar. Burada el emeği ürünler satılıyor ve yine dükkanlara oranla çok daha ucuz. Buradan kokulu taşlar, Portekiz'e özgü takılar, havlu, masa örtüsü vs. alabilirsiniz. Benim en çok ilgimi reçellerin satıldığı tezgah çekmişti. El emeği yapılan bu reçeller gerçekten çok lezzetli😋

0 yorum:

Yorum Gönder